perjantai 17. huhtikuuta 2015

Kaksivuotias

Hei vaan kaikki! 

Täällä olen minä, kaksivuotias Aino. Halusin koota äidille ja isille, ja ehkä vähän itsellenikin, muistoksi asioita kaksivuotiaasta itsestäni. Täytin 2 vuotta siis 15.4.2015, tosin synttäreitäni juhlimme jo hieman aiemmin. Mutta pidemmittä puheitta, tällainen minä olen! (Laitan tähän ihan ensiksi kuvan, joka on kuulema ihan ensimmäisiä minusta otettuja kuvia.)



-Käytän vaatekokoa 80/86 & 92 cm. Annan oikeastaan vielä äidin ja isin päättää, mitä vaatteita puetaan.

-En syö enää unituttia, sillä jätin ne tipuille jo jonkin aikaa sitten!

-Käytän housuvaippoja, mutta harjoittelen kovasti potallakin olemista ja ymmärrän jo hyvin idean. Haluan tehdä potta-asiat omassa rauhassani, ja tulen sitten iloiten ilmoittamaan tuloksista isille ja äidille (huutamalla "JEEEE!" ja nostamalla molemmat kädet ilmaan).

-Minulla on jo tosi pitkät hiukset, joiden annankin hyvin olla pompulalla. Lettejä en anna äidin vielä tehdä, mutta mummon annan. Hiustenpesukin on jo ihan kivaa.

-Tykkään hirveästi saunoa! Tai oikeastaan kaikista hauskinta on rampata saunan ja pesuhuoneen välillä. Myös uimahallissa käyminen on huippukivaa. Ja kaupassa käyminen. Ja kirjastossa. Ja kangaskaupassa.

-Olen melkeinpä kaikkiruokainen.


-Tykkään kovasti rakkaista ihmisistä ympärilläni ja nautin heidän seurastaan valtavasti (äiti, isi, mummot, ukki, tädit, sedät, eno, Osku-koira jne)

-Tanssin, koko ajan ja joka paikassa.

-Tykkään olla ulkoilmassa, huusin tänään(kin) aamupalapöydässä iloisesti että "PUUISTOOON!"

-Sanavarastoni on laaja, mutta käytän sanoja yksittäin. Ensimmäistä oikeaa lausetta annan siis äidin ja isin odotella vielä hieman!

-Matkin ja opin matkimalla valtavasti asioita.

-Herkuiksi minulle riittävät pulla ja appelsiinimehu.

-Olen luonteeltani iloinen ja aurinkoinen, empaattinen ja rauhallinen, herttainen tyttö.



-Nukun yöt hyvin, pinnasängyssä. Äidillä ei ole vielä kiire siirtää minua siitä pois, sillä en ole (vielä) hoksannut, kuinka pääsisin kiipeämään sieltä pois.

-Tarvitsen päiväunet, mutta ajoittain (ja vain kotona) kieltäydyn niitä nukkumasta. Nukkumaan rauhoittuminen on ollut vaikeaa sen jälkeen, kun jätin tuttini tipuvauvoille.

-Omaan vahvan oman tahdon, mutta mielipaha kyllä unohtuu nopeasti, kun saan jotain muuta ajateltavaa.

-Rakastan pyöräilyä (tai pyörän kyydissä olemista) ja pyöräilykypärää, sitä olisi ihana pitää päässä koko ajan, sisälläkin. Viihdyn hyvin myös autossa.

-Halailen ja pussaan paljon.

-Viihdyn hyvin pidempiäkin aikoja yksin leikkien, välillä tosin on päiviä kun haluan ehdottomasti äidin tai isin leikkikaveriksi.



-Olen oppinut kiipeämään itse syöttötuoliin, mutta söisin kyllä mielelläni myös ihan aikuisten tuolilla.

-En ole enää juurikaan kiinnostunut puhelimista, vaan vaadin aina topakasti äitiä ja isiä laittamaan puhelimet pois.

-Hypin, juoksen vallattoman kovaa, yritän kuperkeikkaa, kiipeilen, pyörin ja olen muutenkin melko vallaton.

-Syön aamu-ja iltapalaksi puuroa erilaisilla höysteillä.

-Päivästä riippuen viihdyn ja en viihdy vaunuissa, mieluiten siis kävelisin itse ja tutkisin tarkasti jokaisen eteen tulevan jutun. Onneksi useimmiten saankin rauhassa jäädä niitä tutkimaan, ne vasta tärkeitä hommia onkin!

-Mielileikkejäni ovat keittiöleikit, pukeutumisleikit, kahvitteluleikit, nukkeleikit ja majaleikit. Tykkään myös piirtää ja leikkiä legoilla, ja käydä perhekerhossa.


Sellainen minä olen, niin ja kaikki aina sanovat rakkaaksi ja kultaiseksi. Minun on turvallinen olla ja kasvaa, kun ympärilläni on niin paljon rakastavia ihmisiä. ♥

♥Aino

14 kommenttia:

  1. Oi ihana! Paljon onnea 2-vuotiaalle! :)

    En ole ehtinyt ollenkaan kommentoida pariin edelliseen postaukseen, mutta kiva lukea teidän kuulumisia taas pienen tauon jälkeen! :) (Ja ne samismekot vähän aikaa sitten olivat hienot! Jos joskus alat ommella trikoomekkoja aikuisille, niin mä olen jonossa!)

    VastaaPoista
  2. Ihana 2-vuotias :) Onnea Ainolle :)

    VastaaPoista
  3. Ihana Aino, onnea <3 niin söpöjä kuvia! :)

    VastaaPoista
  4. Oi, oi kun on söpö tyttö :) <3 Paljon onnea Ainolle!

    VastaaPoista
  5. Ihana postaus Ainosta <3 Niin kaunis tyttö!

    VastaaPoista
  6. Voi rakas Aino! Mekin nautimme valtavasti sinun seurastasi. <3 A&K

    VastaaPoista
  7. Hän on kyllä ihana <3 Paljon onnea 2-vuotias! <3

    VastaaPoista
  8. Onnea kaksivuotiaalle, suloinen tyttö! Ja kylläpä vaan on pitkä tukka, musta on aina niin hauskaa kun on tälläisiä pitkätukkia ja sitten on tuo meidän kalju :D :D Tai no, onhan hälläkin jo vähän alkanut tukka kasvamaan, mutta lähinnä vaan takatukka :D

    VastaaPoista
  9. Onnea ihanalle Ainolle! <3 Olet kovin suloinen tyttö! <3

    VastaaPoista
  10. Kiva blogi :) liityin lukijaksi. Jos kiinnostaa seurata meidän perhe-elämää (tyttö 6/2014 ja toista odotetaan syntyväksi syyskuussa) niin blogini löytyy täältä :)

    VastaaPoista
  11. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  12. Oho rupesin lueskelemaan sinun blogia ja tätä postausta, sitten tajusin vasta että tämähän on jo huhtikuussa kirjoitettu ja kuulostikin tutulta! :D

    VastaaPoista
  13. Moikka! Laitoin eilen facebookissa viestiä, neuvolakortin kansi -asioilla :)

    VastaaPoista

Mukavaa jos kommentoit ♥